ГОТУЄМОСЬ ДО УРОКУ:
Кирило-Мефодіївське товариство
В. Білозерський (1825-1899) - український громадський діяч, журналіст, учений та педагог. Народився на хуторі Мотронівка (нині у складі с. Оленівка Чернігівської облісті) у дворянській родині. Закінчив Київський університет. Член Кирило-Мефодіївського товариства та один з авторів "Статуту Слов'янського товариства св. Кирила і Мефодія" Автор "Записки" (пояснення "Статуту..."), у якій висунув ідею об'єднання слов'янських народів у федеративну державу на засадах християнства та освіти. Арештований та висланий до Петрозаводська. Після заслання у 1861-1862 рр. у Санкт-Петербурзі редагував часопис "Основа". Згодом переїхав до Варшави. Підтримував зв'язки з галицькими політичними діячами. Останні роки життя провів у Мотронівці.
М. Гулак (1821-1899) - громадський та політичний діяч, педагог, учений. Народився у Варшаві. Закінчив юридичний факультет Дерптського університету. Увійшов до гуртка київської молоді, членами якого були В. Білозерський, П. Куліш та ін. На рубежі 1845-1846 рр. разом із М. Костомаровим і В. Білозерським заснував таємне Кирило-Мефодіївське товариство, був одним із авторів його програмних документів, зокрема "Статуту...", причетним до складання "Книги буття українського народу". Як кирило-мефодіївець і противник самодержавно-кріпосницького ладу, борець за національну незалежність українського й інших слов'янських народів, республіканець М. Гулак був ув'язнений, засланий до м. Перм під суворий нагляд поліції (1850-1859). Після закінчення строку заслання займався педагогічноюй науковою роботою.
М. Костомаров (1817-1885) - громадський і політичний діяч, дослідник історії, переважно України, Росії тп Польщі, археограф та архівознавець, фольклорист і етнограф, письменник і публіцист. Народився в слободі Юрасовка Острогозького повіту Воронезької губернії. Закінчив Харківський університет. Був одним із засновників Кирило-Мефодіївського братства. Став ідеологом братства й автором його найголовнішого програмного документа "Книга буття українського народу". Майбутнє слов'янських народів убачав у побудові ними союзу (федерації) на зразок тодішніх США. У березні 1847 р. за участь у Кирило-Мефодіївському товаристві був заарештований, ув'язнений на рік у петропавлівській фортеці, засланий до м.Саратов із забороною займатися науковою діяльністю і друкуватися. У 1855 р. амністований. Входив до складу багатьох вітчизняних та зарубіжних наукових установ, закладів і товариств.
П. Куліш (1819 -1897) - письменник, публіцист, етнограф, історик, літературний критик, перекладач, громадський діяч. Наприкінці 1845 р. став одним із засновників Кирило-Мефодіївського товариства. У 1847 р., як кирило-мефодіївець, був заарештований. Основним звинуваченням проти П. Куліша стала книга "Повесть об украинском народе", у якій була висловлена думка, що Україна, самостійна держава за княжих часів, могла б за козаччини відновити свою державність, якби не московське панування і зрада місцевої аристократії. Відправили на заслання у Тулу.
АНКЕТИ ДЛЯ УЧНІВ
«Моє ставлення до
навчання»
- В якій послідовності ти вчиш
уроки?
- Які труднощі трапляються під
час підготовки до уроків?
- Який предмет ти вчиш
найдовше? Чому?
- Як часто не виконуєш
домашніх завдань?
- Який предмет найлегше
дається? Чому?
- На яких уроках в навчальний
процес включені ігрові моменти?
- Як часто тебе опитують, з
якого предмету найчастіше, коли ставиться оцінка?
- Як ти вчиш українську мову
та математику?
- Що заважає тобі вчитися
відповідно до твоїх можливостей?
«Виявлення
схильності учня до навчальних предметів»
- Що спонукає тебе вчитися?
- Що тобі більше подобається –
уроки, факультативні заняття чи позакласна робота з предметів?
- Який предмет у школі є для
тебе улюбленим?
- Яке твоє ставлення до
навчання в цілому?
- Уяви, що в тебе дуже багато
вільного часу. Як ти його використаєш?
«Професійні
інтереси учня»
- Чи обрав ти свою майбутню
професію?
- Що ти знаєш про неї?
- Чим вона тебе приваблює?
- Які твої риси, здібності і
вміння мають вадливе значення для твоєї майбутньої професії?
- Яку іншу професію ти міг би
обрати?
- Що тобі радять стосовно
вибору професії батьки?
«Інтереси учня»
- Чим подобається займатися у
вільний час?
- В яких гуртках береш участь?
- Яким видом спорту займаєшся?
- Чи маєш умови для розумного
проведення вільного часу?
- Чим би хотів займатися у
вільний час?
- Яке місце у задоволенні
твоїх інтересів займає книга, телебачення, музика, образотворче мистецтво?
«Ставлення учня до
самовиховання»
- Чи займаєшся ти
самовихованням?
- Що спонукає тебе працювати
над собою?
- Назви основні цілі, досягти
яких прагнеш шляхом самовиховання?
- Якими прийомами користуєшся
в роботі над собою?
- В чому відчуваєш труднощі в
роботі над собою і як їх долаєш?
- Яку допомогу хотів би
одержати від дорослих в процесі самовиховання?
- Чи погоджуєшся з оцінкою
твоєї особистості педагогами, батьками, товаришами?
«Характер
взаємостосунків між учнями і батьками»
- Чи любиш і поважаєш ти своїх
батьків?
- Чи допомагають вони тобі у
навчанні?
- Чи часто радишся з ними? З
приводу яких питань?
- Чи цікавляться батьки твоїми
шкільними справами, дозвіллям?
«Умови сімейного
виховання»
- Які традиції є у вашій
сім’ї?
- Чи поділяється праця у вашій
сім’ї на «чоловічу» і «жіночу»?
- Як ставляться до речей і
грошей у вашій сім’ї?
- Чого тобі не вистачає у
взаємостосунках з батьками?
- Що є причиною конфліктів
(якщо вони мають місце) між тобою і
батьками?
- Чи хотів би ти, щоб стосунки
у твоїй майбутній сім’ї були аналогічними до теперішніх?
«Зацікавленість
учня справами класу»
- Яким би ти хотів бачити свій
клас наприкінці навчального року?
- Як допомогти класу стати
таким? Напиши дві-три найважливіші, на твою думку, пропозиції.
- Які справи ти пропонуєш
внести у план роботи класу?
- У яких справах ти хотів би
взяти участь або які організувати?
«Ставлення учня до
громадської роботи»
- Які доручення свого
колективу ти виконуєш? З якою метою?
- Що саме сподобалось тобі в
цій праці, а що не сподобалось?
- Що заважає тобі добре
виконувати громадські доручення? Як ти долаєш ці труднощі?
- Що зробив ти для свого
колективу та окремих товаришів з власної ініціативи?
- Як оцінили товариші і
вчителі виконану тобою роботу?
«Розуміння учнем
почуття дружби»
- Якою, на твою думку, має
бути справжня дружба?
- Які необхідні якості повинні
мати друзі?
- Що дає людині наявність
справжніх друзів?
- Чому не можна дружити з
егоїстичною людиною?
- Чи можна нав’язувати дружбу,
диктувати в дружбі свої вимоги?
- Чи можна дружити з людиною,
з якою нецікаво або яку ти не поважаєш?
- Чи може будь-хто стати
другом? Чи потрібно шукати справжнього друга?
- Чи можна ображатися на
друга, якщо він сказав тобі правду?
- Як повинен діяти справжній
друг, коли про тебе інші говорять погано?
- Які якості особистості
зміцнюють дружбу, а які – ні?
«Ставлення учня до
алкоголю»
- Чи вживають алкогольні напої
твої знайомі?
- Чи вживаєш алкоголь ти?
- Коли вперше спробував
спиртне? В якій обстановці?
- Як часто вживаєш алкоголь і
з якої нагоди?
- Як ставишся до тих, хто
вживає алкоголь?
- Чи вважаєш ти нормальним
явищем вживати алкоголь?
- Як ставляться твої батьки до
тих, хто вживає алкоголь?
- Що ти знаєш про шкідливість
алкоголю для людського організму, як впливає він на сім’ю, професійну
діяльність?
- Що ти читав про шкідливість
вживання алкоголю?
- Чи дивишся телепередачі по
антиалкогольній пропаганді?
- Які антиалкогольні фільми ти
бачив?
Комментариев нет:
Отправить комментарий