Учням

ГОТУЄМОСЬ ДО УРОКУ:

Кирило-Мефодіївське товариство

      В. Білозерський (1825-1899) - український громадський діяч, журналіст, учений та педагог. Народився на хуторі Мотронівка (нині у складі с. Оленівка Чернігівської облісті) у дворянській родині. Закінчив Київський університет. Член Кирило-Мефодіївського товариства та один з авторів "Статуту Слов'янського товариства св. Кирила і Мефодія" Автор "Записки" (пояснення "Статуту..."),  у якій висунув ідею об'єднання слов'янських народів у федеративну державу на засадах християнства та освіти. Арештований та висланий до Петрозаводська. Після заслання у 1861-1862 рр. у Санкт-Петербурзі редагував часопис "Основа". Згодом переїхав до Варшави. Підтримував зв'язки з галицькими політичними діячами. Останні роки життя провів у Мотронівці. 

     М. Гулак (1821-1899) - громадський та політичний діяч, педагог, учений. Народився у Варшаві. Закінчив юридичний факультет Дерптського університету. Увійшов до гуртка київської молоді, членами якого були В. Білозерський, П. Куліш та ін. На рубежі 1845-1846 рр. разом із М. Костомаровим і В. Білозерським заснував таємне Кирило-Мефодіївське товариство, був одним із авторів його програмних документів, зокрема "Статуту...", причетним до складання "Книги буття українського народу". Як кирило-мефодіївець і противник самодержавно-кріпосницького ладу, борець за національну незалежність українського й інших слов'янських народів, республіканець М. Гулак був ув'язнений, засланий до м. Перм під суворий нагляд поліції (1850-1859). Після закінчення строку заслання займався педагогічноюй науковою роботою.

      М. Костомаров (1817-1885) - громадський  і політичний діяч, дослідник історії, переважно України, Росії тп Польщі, археограф та архівознавець, фольклорист і етнограф, письменник і публіцист. Народився в слободі Юрасовка Острогозького повіту Воронезької губернії. Закінчив Харківський університет. Був одним із засновників Кирило-Мефодіївського братства. Став ідеологом братства й автором його найголовнішого програмного документа "Книга буття українського народу". Майбутнє слов'янських народів убачав у побудові ними союзу (федерації) на зразок тодішніх США. У березні 1847 р. за участь у Кирило-Мефодіївському товаристві був заарештований, ув'язнений на рік у петропавлівській фортеці, засланий до м.Саратов із забороною займатися науковою діяльністю і друкуватися. У 1855 р. амністований. Входив до складу багатьох вітчизняних та зарубіжних наукових установ, закладів і товариств.

     П. Куліш (1819 -1897) - письменник, публіцист, етнограф, історик, літературний критик, перекладач, громадський діяч. Наприкінці 1845 р. став одним із засновників Кирило-Мефодіївського товариства. У 1847 р., як кирило-мефодіївець, був заарештований. Основним звинуваченням проти П. Куліша стала книга "Повесть об украинском народе", у якій була висловлена думка, що Україна, самостійна держава за княжих часів, могла б за козаччини відновити свою державність, якби не московське панування і зрада місцевої аристократії. Відправили на заслання у Тулу.



АНКЕТИ ДЛЯ УЧНІВ


«Моє ставлення до навчання»

  1. В якій послідовності ти вчиш уроки?
  2. Які труднощі трапляються під час підготовки до уроків?
  3. Який предмет ти вчиш найдовше? Чому?
  4. Як часто не виконуєш домашніх завдань?
  5. Який предмет найлегше дається? Чому?
  6. На яких уроках в навчальний процес включені ігрові моменти?
  7. Як часто тебе опитують, з якого предмету найчастіше, коли ставиться оцінка?
  8. Як ти вчиш українську мову та математику?
  9. Що заважає тобі вчитися відповідно до твоїх можливостей?

«Виявлення схильності учня до навчальних предметів»

  1. Що спонукає тебе вчитися?
  2. Що тобі більше подобається – уроки, факультативні заняття чи позакласна робота з предметів?
  3. Який предмет у школі є для тебе улюбленим?
  4. Яке твоє ставлення до навчання в цілому?
  5. Уяви, що в тебе дуже багато вільного часу. Як ти його використаєш?

«Професійні інтереси учня»

  1. Чи обрав ти свою майбутню професію?
  2. Що ти знаєш про неї?
  3. Чим вона тебе приваблює?
  4. Які твої риси, здібності і вміння мають вадливе значення для твоєї майбутньої професії?
  5. Яку іншу професію ти міг би обрати?
  6. Що тобі радять стосовно вибору професії батьки?

«Інтереси учня»

  1. Чим подобається займатися у вільний час?
  2. В яких гуртках береш участь?
  3. Яким видом спорту займаєшся?
  4. Чи маєш умови для розумного проведення вільного часу?
  5. Чим би хотів займатися у вільний час?
  6. Яке місце у задоволенні твоїх інтересів займає книга, телебачення, музика, образотворче мистецтво?

«Ставлення учня до самовиховання»

  1. Чи займаєшся ти самовихованням?
  2. Що спонукає тебе працювати над собою?
  3. Назви основні цілі, досягти яких прагнеш шляхом самовиховання?
  4. Якими прийомами користуєшся в роботі над собою?
  5. В чому відчуваєш труднощі в роботі над собою і як їх долаєш?
  6. Яку допомогу хотів би одержати від дорослих в процесі самовиховання?
  7. Чи погоджуєшся з оцінкою твоєї особистості педагогами, батьками, товаришами?

«Характер взаємостосунків між учнями і батьками»

  1. Чи любиш і поважаєш ти своїх батьків?
  2. Чи допомагають вони тобі у навчанні?
  3. Чи часто радишся з ними? З приводу яких питань?
  4. Чи цікавляться батьки твоїми шкільними справами, дозвіллям?


«Умови сімейного виховання»

  1. Які традиції є у вашій сім’ї?
  2. Чи поділяється праця у вашій сім’ї на «чоловічу» і «жіночу»?
  3. Як ставляться до речей і грошей у вашій сім’ї?
  4. Чого тобі не вистачає у взаємостосунках з батьками?
  5. Що є причиною конфліктів (якщо  вони мають місце) між тобою і батьками?
  6. Чи хотів би ти, щоб стосунки у твоїй майбутній сім’ї були аналогічними до теперішніх?

«Зацікавленість учня справами класу»

  1. Яким би ти хотів бачити свій клас наприкінці навчального року?
  2. Як допомогти класу стати таким? Напиши дві-три найважливіші, на твою думку, пропозиції.
  3. Які справи ти пропонуєш внести у план роботи класу?
  4. У яких справах ти хотів би взяти участь або які організувати?

«Ставлення учня до громадської роботи»

  1. Які доручення свого колективу ти виконуєш? З якою метою?
  2. Що саме сподобалось тобі в цій праці, а що не сподобалось?
  3. Що заважає тобі добре виконувати громадські доручення? Як ти долаєш ці труднощі?
  4. Що зробив ти для свого колективу та окремих товаришів з власної ініціативи?
  5. Як оцінили товариші і вчителі виконану тобою роботу?

«Розуміння учнем почуття дружби»

  1. Якою, на твою думку, має бути справжня дружба?
  2. Які необхідні якості повинні мати друзі?
  3. Що дає людині наявність справжніх друзів?
  4. Чому не можна дружити з егоїстичною людиною?
  5. Чи можна нав’язувати дружбу, диктувати в дружбі свої вимоги?
  6. Чи можна дружити з людиною, з якою нецікаво або яку ти не поважаєш?
  7. Чи може будь-хто стати другом? Чи потрібно шукати справжнього друга?
  8. Чи можна ображатися на друга, якщо він сказав тобі правду?
  9. Як повинен діяти справжній друг, коли про тебе інші говорять погано?
  10. Які якості особистості зміцнюють дружбу, а які – ні?

«Ставлення учня до алкоголю»

  1. Чи вживають алкогольні напої твої знайомі?
  2. Чи вживаєш алкоголь ти?
  3. Коли вперше спробував спиртне? В якій обстановці?
  4. Як часто вживаєш алкоголь і з якої нагоди?
  5. Як ставишся до тих, хто вживає алкоголь?
  6. Чи вважаєш ти нормальним явищем вживати алкоголь?
  7. Як ставляться твої батьки до тих, хто вживає алкоголь?
  8. Що ти знаєш про шкідливість алкоголю для людського організму, як впливає він на сім’ю, професійну діяльність?
  9. Що ти читав про шкідливість вживання алкоголю?
  10. Чи дивишся телепередачі по антиалкогольній пропаганді?
  11. Які антиалкогольні фільми ти бачив?


Комментариев нет:

Отправить комментарий