Уроки ОХЕ

ВІДКРИТИЙ УРОК З ХРИСТИЯНСЬКОЇ ЕТИКИ У 4 КЛАСІ

ТЕМА :   ТВОРИМО  ДОБРО

МЕТА : визначити та окреслити суть категорії «добро», допомогти учням
            усвідомити значення добра як життєвого вибору в духовному становленні
            особистості
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ : 
Учні повинні знати основні поняття  :
                                      - добро матеріальне та моральне , безкорисливість ;
учні повинні вміти :
-    відрізняти блага матеріальні від моральних ;
-    пояснювати значення морального добра для людини;
-    наводити приклади безкорисливого творення добра ;
-    наслідувати Ісуса Христа у творенні добра.
ОБЛАДНАННЯ: Святе Письмо, ікона, свічка, дидактичний матеріал, компютери, кольоровий папір, ножиці.
ТИП УРОКУ : вивчення нової теми.
                                            ХІД  УРОКУ
1.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
Християнське вітання.
МОЛИТВА
Благослови нас любий, Боже!              Захисти нас , любий Боже,
Хай Твоя ласка нам поможе                 Від усього злого,
Знань на уроках набувати                     Дай нам мудрості Твоєї,
І , Тебе , Боже, восхваляти !                  Добра та любові!

  
                                                                                                
2.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ УЧНІВ.
СЛОВО ВЧИТЕЛЯ
Діти, ви любите розкривати таємниці? У цій скриньці знаходиться дуже великий скарб. Чи бажаєте ви дізнатись, що є найбільшим скарбом ? Я попрошу декілька учнів по-черзі підійти і подивитись у скриньку .Про те, що ви там побачили, поки що не розповідайте товаришам.
( У скриньці знаходиться дзеркало і діти бачать своє відображення)
УЧИТЕЛЬ. Отже, розкриємо нашу таємницю. Що ж ви бачили у скриньці ?
УЧЕНЬ. Ми бачили своє відображення у дзеркалі.
УЧИТЕЛЬ. Отже, найбільшим скарбом є сама людина. Звернімося ж до Біблії і знайдемо  відповідь на питання : чому саме людина є тим  найбільшим скарбом?
РОБОТА ЗА КОМПЮТЕРОМ
УЧИТЕЛЬ. На панелі завдань розгорніть файл текстового редактора Word. Прочитайте текст і виділіть кольором головну думку .
РОБОТА НАД ТЕКСТОМ СВЯТОГО ПИСЬМА
Книга Буття 1, 26
Створення людини
 26. І сказав Бог : « Сотворімо людину за образом Нашим, за подобою Нашою, і хай панують над морською рибою і над птаством небесним, і над худобою, і над усією землею, і над усім плазуючим на землі.
27. І Бог  на Свій образ людину створив,  на образ Божий її Він створив , як чоловіка та жінку створив їх.
УЧИТЕЛЬ. Зі Святого Письма ми дізнаємось, що ЛЮДИНА Є БОЖЕ ТВОРІННЯ, і що вона є ОБРАЗОМ І ПОДОБОЮ БОЖОЮ. І це її робить унікальною. Що означає , що людина є образом  Божим?
УЧЕНЬ. Це означає, що людина отримала від Бога  безсмертну душу, розум і свобідну волю.
УЧИТЕЛЬ. Святий Бог творить святе творіння – людину. Бог є джерелом добра, якщо людина робить добро,  вона теж уподібнюється до Бога.  Господь  покликав людину творити добро. Отже , записуємо в зошити тему уроку : «Творимо добро». Сьогодні на уроці  ми пригадаємо, що ми вкладаємо в поняття «добро» , чому воно важливе у нашому життєвому виборі.

УЧЕНЬ читає вірш «БОЖА ПОДОБА» ( на екрані презентація «Створення світу»)
Кажуть , схожий я на тата ,-
Хвалиться мале хлопятко –
Ніс і брови , і хода –
Я увесь на нього вдавсь.
Тільки очі ,  й сам не втямлю,
Сині-сині, як у мами.
Та про це я не журюся,
Я ж люблю свою матусю.
А в небесній вишині,
Як казав татусь мені,
Другий Батько є у мене .
Він створив лани зелені,
Сонце, небо, місяць, зорі,
Квіти, птахів, ліс і гори.
Любить Бог своє творіння,
Дощик шле, ясним промінням
Землю щедро зігріває –милість Господа безкрая.                                                        
Я на нього бути схожим
Хочу – я ж подоба Божа !

УЧИТЕЛЬ. Добро – це перш за все вчинок, корисна справа. Людина бачить творення добра у своїй праці. Які корисні справи роблять люди певних професій:

Лікар – допомагає одужати хворим ;
Учитель – навчає та виховує дітей ;
Пекар – випікає хліб ;
Водій автобуса – перевозить людей ;
Продавець – продає товари ;
Двірник  - прибирає на вулиці ;
 Ви ще маленькі , але робити добрі вчинки можна у будь-якому віці. Якщо нам важко визначити  добрий це вчинок , чи ні , можна звернутись за порадою до старших.
УЧНІ читають вірш
Розкажи, бабусю, що таке добро ?
Це коли накажеш так робить собі,
Як хотів, щоб інші вдіяли тобі.
Можеш віник взяти й хату підмести,
Чи старій людині щось допомогти.
Пташка замерзає –то зігрій теплом,
Татові і мамі будь помічником.
Захворіла киця – взнай , що їй болить,
А сумному душу спробуй звеселить,
Квітці, що в горшечку принеси води,
Щоб ти чув «спасибі» від усіх завжди,
Ти прийди до ближніх, ніби Бог прийшов,
І пожнеш Довіру, лагідність , любов.
УЧИТЕЛЬ. Отож , для того, щоб зробити добрий вчинок , не треба очікувати якогось моменту, це можна зробити у будь-який час.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Хто сотворив небо і землю?
Хто сотворив мерехтливі зорі ?
Хто сотворив піднебесні пташки ?
Хто сотворив бурхливеє море?
Хто сотворив тебе і мене ?
Наш Господь Бог!


УЧИТЕЛЬ. Наступне завдання. На листочках записано початок прислівя, доберіть закінчення і наберіть його .
Роби добро  - воно дорожче золота
Не одяг звеличує людину – а добрі справи
Добро посієш – добро пожнеш
УЧИТЕЛЬ. Здійснюючи добрі вчинки, людина може керуватись  негативними мотивами, наприклад,  щоб винищити себе над іншими, змусити гарно говорити про себе, отримати схвалення. При цьому не переймаючись щирим бажанням ; внутрішньо вона залишається байдужою до проблем того, кому вона допомагає. Памятайте, що вищу  цінність має та доброчинність, яка робиться від щирого серця.
УЧНІ виконують пісню.
УЧИТЕЛЬ. Ісус Христос є для нас зразком у творенні добра. Розгорніть  Дитячі Біблії і знайдіть фрагмент, який ви підготували вдома про ті вчинки Ісуса, які би ви хотіли наслідувати.
УЧНІ працюють зі Святим Письмом.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА ДЛЯ ОЧЕЙ.
Закрийте очі і уявіть серце доброї і недоброї людини .Відкрийте очі.
РОБОТА ЗА КОМПЮТЕРОМ
Відкрийте графічний редактор PAINT і намалюйте серце доброї і злої людини.
УЧИТЕЛЬ. Отже, серцем ми повинні любити Бога, вустами говорити про Бога, а вчинками прославляти Бога.
ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОЇ ТЕМИ
Учні виготовляють аплікацію «Свічки»

Позакласний захід

 5 клас

Біблія - найважливіша книга в житті

ВЕДУЧИЙ: Слава Ісусу Христу! Шановні гості, батьки, діти! Сьогодні ми зустрілися у цій святковій залі, щоб звернутися до Божого Слова. За доброю традицією нашого народу, перед початком будь-якої справи, звернемося до молитви.

УСІ РАЗОМ: Молитва «Отче наш» ( Діти запалюють свічки перед іконою )
УЧЕНЬ:  Скільки книжечок вже маю?
                Сам дивуюся, не знаю.
Так багато наскладав,
Всі гарненькі купував,
Є тут книжечки про маму,
Відкривають чар сезаму,
Є про тата, бабцю милу,
Всіх, хто нам давали силу.
Є про братика й сестрицю,
Про кота і дивну птицю.
Про світи далекі й дивні,
Є про ігрища спортивні.
Я читав вже про звіряток.
Про лисиць і ведмежаток.
Тут такі казки гарненькі,
Ох, читати їх любенько!
Загадки, вірші, мандрівки,
Є колядки і щедрівки,
Є з легендами, піснями,
Є також про наші храми.
 Кожна книжка - світ безмежний.
 Будить роздуми бентежні.
Всі такі, як барви світу,
Всі, як клумби самоцвіту.
Вже не знаю, що читати?
Де мені нових узяти?
Піду завтра у крамницю,
Куплю про премудру кицю.

ВЕДУЧИЙ:   Петрику, як багато в тебе книжечок! Які вони гарні, цікаві і захоплюючі. А ще ми зрозуміли, що ти шукаєш нову книжечку. А чи знаєш ти, що серед океану книжок, є одна найважливіша?
ПЕТРИК:     Ні, я не знаю про таку книгу.
ВЕДУЧИЙ:  А ми звернемося до дітей за допомогою. Яку книгу називають найважливішою? Про неї говорять: «Книга Життя».
ДІТИ:           Біблія!

ВЕДУЧИЙ: Вірно. Біблія є найважливішою книгою. Ії ще називають Книгою Книг. Тому, що в ній записане Слово Боже. З Біблії ми дізнаємося про   походження людини і нашого світу. Про те, як жити згідно Божого задуму. Вона є Словом Правди.
УЧЕНИЦЯ 1: Не для того, щоб дивитись, -
Щоб читати і учитись,
В світі вибрати дорогу,
Ту єдину, що для Бога.
УЧЕНИЦЯ 2: Нам шкільна наука треба.
                        Та без Біблії ніяк
                        Не сягнеш в глибини неба,
                        Не збагнеш, чому ї як.

УЧЕНИЦЯ 3: Світ нам дивиться у очі.
Кличе, манить в майбуття,
І несемо дні і ночі
У серцях вогонь життя

УЧЕНИЦЯ 4: Тільки ця чудова Книга
На питання відповість.
На душі розтопить кригу
Через Слово - Благовість.

УЧЕНИЦЯ 5:  В ній премудрості криниця,
Нею треба дорожить.
Книга ця для всіх годиться,
Хто по правді хоче жить.

ВЕДУЧИЙ:    Діти, чи любите ви отримувати листи?

ДІТИ:             Так.

ВЕДУЧИЙ: Пригадуєте, з яким нетерпінням ви чекали листа від своїх рідних і друзів,
коли були далеко від дому на відпочинку – в гостях у бабусі, на березі моря, чи в літньому таборі. Напевно, серед вас не було таких, хто б отримав лист і забув його прочитати, або просто викинув. Уявіть собі, що Біблія — це теж лист, лист Любові. Любові Господньої до свого найпрекраснішого творіння - людини. Отже, сам Бог написав нам листа для нашого спасіння. Ми теж повинні навчитися пізнати Боже серце через Його Слово.

УЧЕНЬ: Знову день росою вмитий,
Котить гомін за діброву...
Хто навчить мене любити Все довкола? –
Боже Слово.

УЧЕНЬ: Хто навчить мене трудитись,
  Розуміти рідну мову.
  Щиро Господу молитись?
  Ну, звичайно, Боже Слово.


УЧЕНЬ: Хто в журбі мене розважить,
  Подарує радість знову,
  Шлях до вічності покаже?
  Тільки Слово, Боже Слово.

                                             ( пісня " Де шукати маю Бога? ")

ВЕДУЧИЙ: Отже, ви, діти, зрозуміли, що Бог запрошує читати Біблію, що ця книга необхідна кожній людині. А наступна історія вам розповість про те, що мати потрібну річ - це дуже добре, але треба ще нею користуватися. Отже, «Історія про чорного хлопчика Замбо».
УЧЕНЬ: В далекій чорній Африці
               Маленький Замбо жив,
               Любив він свою матінку
               І тата теж любив.

УЧЕНЬ: Не чув він про морозиво,
 Не знав він розкошів.
 Бо тато й мама хлопчика
               Були не з багачів.

УЧЕНЬ: Копійку до копійчини
 Складали, як могли,
       Й одного разу Замбові
       Ті гроші віддали

 УЧЕНЬ: « Купи собі, що вибереш, -
                 Біжи у магазин»
           І з вискоком, із радістю
            Побіг веселий син

УЧЕНЬ:   А там речей тих - матінко!
Як оком охопить .
Стоїть хлопчина дивиться,
Не знає, що купить.

УЧЕНЬ:  Господар лавки мружиться,
                На Замбо погляда:
               А що ти хочеш, хлопчику?
               Яка в тебе біда?

УЧЕНЬ: «Біди в мене ніякої, -
Дає хлопчина звіт, -
Сьогодні мені сповнилось
Від роду вісім літ»

УЧЕНЬ: А за вікном захмарилось –
 Ну чисто тобі ніч.
«Купи для себе зонтика.
То дуже добра річ»

 УЧЕНЬ: Так Замбові підказує
Розумний продавець,
і хлопчик подає йому
З грошима гаманець

 УЧЕНЬ: А той, віддавши зонтика,
Промовив ще в ту мить.
                «Від сонця і від дощику
Тебе він захистить».

УЧЕНЬ: Тим часом, дощ на вулиці
Ллє наче із відра
 і бігає із галасом,
 і мокне дітвора.

УЧЕНЬ: І Замбо із покупкою
               Вздовж вулиці побіг,
    Та зонтик не розгорнений
    Йому не допоміг.

УЧЕНЬ: Кладе його на спину він,
 На голову кладе...
 А дощ той не стихаючи,
 На Замбо йде та йде.

УЧЕНЬ:   «Ісусе! Ти накрий мене» –
 Так Замбо помоливсь.
 І зонтик враз над хлопчиком,
 Немов грибок, розкривсь.

ВЕДУЧИЙ: Для вас же, любі дітоньки.
  Наука так звучить;
       Не все ще - мати Біблію,
       По ній ще треба жить.

Молитва щира й Біблія
Від зла вас збережуть,
З Христом буде щасливою
Життєва ваша путь.

Пісня «Ти, дорогенька, дитино моя!»

УЧЕНЬ: Встану вранці, помолюся –
Вчила так мене матуся.
Я складу подяку Богу,
Що спочити мала змогу.

УЧЕНЬ:  За столом обов'язково.
Прокажу молитву знову,
Бо Господь благословенний
Хліб насущний дав для мене.

УЧЕНЬ: Коли читати я учуся,
               Писати літери, тоді
               Я покладаюсь на Ісуса,
               Щоб допоміг мені в труді

 УЧЕНЬ: Люби, дитино, маму й тата,
Люби великий, рідний край,
Й свою маленьку білу хату
Глибоко й щиро ти кохай.

УЧЕНЬ: Хоч ще мале твоє серденько,
Знання ти змалку набувай,
Як виростеш - зрадіє ненька,
Й тобі всміхнеться рідний край.

УЧЕНЬ: Люби, й в житті ти переможеш
Всі біди, що назустріч йдуть,
Й зробить добра багато зможеш
Твоя, дитино, довга путь.

ВЕДУЧИЙ: Біблія - це книга загадкова. Багато таємничого ї, навіть, на перший погляд, незрозумілого, є в ній Пам'ятайте, перед читанням Святого Письма треба попросити в Господа в щирій молитві доброго розуміння того, що читаєте, попросити, щоб Дух Святий провадив сторінками Біблії. І звичайно треба бути уважними в Церкві і на уроці. А тепер ми проведемо вікторину, щоб дізнатися, хто вже потоваришував з цією книгою.

ВІКТОРИНА:

1.      Скільки днів Бог творив світ?
2.      Як звались перші люди?
3.      Як називався корабель Ноя, чому він його побудував?
4.      Як з'явилося зло у світі?
5.      Чому неділя є святим днем для християн?
6.      Чому потрібно шанувати батьків?
7.      Що означає слово "ангел'?
8.      Чому перші люди були вигнані з раю?
9.      Де народився Ісус Христос?
10. Що означає слово " Євангелія"?

ВЕДУЧИЙ: З Біблії ми дізнались, що Творцем цього прекрасного світу є Бог. Він з великої любові покликав його до життя і нас, людей. Справді, пригадайте, який мальовничий садок восени, який ніжний весною, а які красиві фарби Господь подарував метеликам, квітам, пташкам. Коли дивимось на квіти, дерева, тварин, пам’ятаймо - їх подарував нам Господь. Усе, що є у світі, нагадує нам про Бога і Його любов.
УЧЕНЬ: Дивосвіт, дивосвіт...
Хто придумав оцей світ?
Землю красну отаку?
У зеленому вінку?
Всі ці квіти, і ліси,
І пташині голоси,
Ліс, і річку, і поля,
Це ж усе моя земля!

УЧЕНЬ: Бог присутній є між нами
Там, ж небі й на землі
 Він все бачить, Він все знає,
Цілим світом управляє
 Господь любить усіх нас,
Він є з нами повсякчас!

УЧЕНЬ: Листя спадає з калинових віт,
А муравлик читає книгу - Завіт
Молися, травинко, молися, росинко,
Братику рідний - дощику срібний
Моліться, озерця, від щирого серця,
Люба сестричко - буйна пшеничко
Моліться щоднини, райські пташини,
Зорі небесні - душі воскреслі
І поки читає муравлик Завіт,
Нам ясно світає оновлений світ

УЧЕНЬ: Співаємо славу Творцеві своєму –
 Весь світ нам Господь сотворив!
 Народи всі світу зробив він братами.
 Своїми дітьми нас зробив.

УЧЕНЬ: Усяка комашка, тваринка, стебельце.
Мурашка і велетень слон,
Співають цю пісню прослави Творцеві,
Повторюють знову і знов!

ВЕДУЧИЙ: Наше свято, на жаль, наближається до завершення, але наше життя, на радість, продовжується. Але, пам'ятаймо, що в нашому щоденному житті треба покладатись на Бога, бо людина є вінець творіння Господа. І в щасливі, і в сумні хвилини Бог завжди є з нами. Він радіє і плаче разом зі своїми дітьми. Коли вас хтось образить, зробить боляче, пам'ятайте, Господь підніме вас з колін, висушить сльози і допоможе. Пам'ятаймо, що молитва і читання Святого Письма - це розмова з Богом А віра в Ісуса Христа і дотримання Божих Заповідей - це шлях до вічного щасливого життя з нашим Творцем!

УЧЕНЬ:  Ось день новий
                  і серце радість огортає,
                 Та на колінах я стою.
                  Бо з Богом розмовляю.

УЧЕНЬ: О, Отче, чистий і святий!
                 Прости усі провини,
                 Не дай душі померти в тьмі,
                 А дай любові й віри!

УЧЕНЬ: Помилуй, Боже, діточок,
                Моїх батьків, родину,
                Я твій маленький світлячок —
                До Тебе серцем лину.


Усі учні разом промовляють молитву школяра 







Комментариев нет:

Отправить комментарий